Logistik för jamboreen

Om ni vill skicka ert material i förväg

Material som ska skickas till jamboreen kan anlända från den 26 juli till Rinkabyfältet och måste vara där senast den andra augusti. Allt materiel som ska skickas packas på pallar med pallkragar (max 6 kragar högt) och behöver vara tydligt märkta med A4 (i plastficka eller laminerat så att det tål allt väder), på alla fyra sidor av ert material.

Informationen ska innehålla:

  1. På varsin rad: 
    • Bynummer
    • Gruppnamn
    • Kontaktperson och telefonnummer
  2. Antal pallar, totalt
  3. Ert bynummer står i dokumentet med er deltagarlista. Pallarna förvaras utomhus, så de behöver vara tåliga mot allt väder.

Adressen till Jamboree17 är:
Namn Namnsson
Bynummer/Gruppnamn
Jamboree Scoutläger
291 76 Rinkaby

Köpa förbrukningsmaterial på jamboreen

Av säkerhetsskäl vill vi helst inte att man transporterar gas för matlagning på vägarna till jamboreen. Därför kommer man kunna köpa gas på jamboreen för cirka 20 kronor per kilo, vilket är under marknadspris.

För er som anländer med eget släp/transport:

Klockan 12:00 den 4 augusti till klockan 08:00 den 5 augusti kan ni själva köra in med släp in på området för att lämna av materiel.
Vid ankomst efter klockan 08:00 den 5 augusti, drar vi ut släpen till byarna när det är möjligt. Släpen går ut i den ordning de kom in och vid en hög belastning (om många väljer det alternativet) kan det dröja framåt kvällen den femte eller under dagen den sjätte augusti.

OBS! Den första måltid som jamboreen delar ut är middag den femte augusti, kommer man med materiel innan får man själv fixa den maten.

Väl på plats fraktar vi sedan ert material till er by med hjälp av en frontlastare.

När får deltagarna komma in på jamboreen?

Transporter tas emot från klockan 05:00 den femte augusti och incheckning för deltagare sker från klockan 07:00 samma dag.

Efter jamboreen

För er vill skicka hem sitt materiel
Lämna materialet packat på pallar med pallkragar i byn redo för att fraktas tydligt märkt med returadress/retursedel. Gruppen ansvarar för att returtransport med transportföretaget är bokad och betalar också för den.

Hämtning kan ske mellan 14-16 augusti. Märk er pall på alla fyra sidor med namnet på ert transportföretag på A4 – det underlättar vår sortering.
Tänk på att väderskydda godset, det kommer förvaras utomhus. Scouterna och Jamboree17 ansvarar inte för ert material, men ser till att det fraktas iväg.

För er som kom med eget släp/transport
Efter klockan 14:00 den tolvte augusti kan ni köra in och hämta upp ert material i byn.

Transportera personer till jamboreen

Det är varje scoutkårs/grupps uppgift att själva transportera sig och sina deltagare till jamboreen. Åker man buss åker man direkt till Rinkabyfältet, tar man tåg kommer det den 5 augusti gå direktbussar till Rinkabyfältet från Kristianstads centralstation som alla anmälda till jamboreen får åka med kostnadsfritt.

Ved och slanor på jamboreen

För allas säkerhet upprätthåller vi brandskyddsregler som gäller alla på jamboreen. Det går bra att ha en lägereld i sin by och det kommer finnas lite ved till hands, men ta gärna med så ni som vill ha lägerled är säkra att ni har.

Slanor är långa smala trästammar som man ofta använder för att bygga diverse möbler och portaler under en jamboree. Det kommer finnas cirka två slanor per deltagare för scoutkåren/gruppen att tillgå. Det går också bra att ha med sig egna slanor.